SPOOR

GESCHIKT VOOR ASSET MANAGEMENT

Met de bodemmetingen van Sensar komen onder meer de verschilzettingen bij hard/zacht-overgangen door verschil in bodemopbouw langs het tracé in beeld. Dat helpt bij het voorspellend onderhoud van het spoor en zorgt dat u van situatie-gestuurd onderhoud naar risico-gestuurd onderhoud promoveert. Hiermee verhoogt u de veiligheid en toegankelijkheid van het spoor, terwijl tegelijk de kosten worden verlaagd. Speciaal voor spoorbruggen hebben we het BrugScan-product.

HARD/ZACHT-OVERGANGEN

Kunstwerken (bruggen, leidingstraten, etc.) zijn meestal gefundeerd. Het spoor niet. Daardoor zakt het spoor en het kunstwerk niet. Deze verschilzetting zorgt voor een hobbel in het spoor. Te veel hobbels zorgen voor een verminderd comfort van de reiziger en maakt dat treinen minder snel kunnen rijden. Met de metingen van Sensar kunt u als beheerder prioriteren en ontsnappen gevaarlijke hard/ zacht overgangen niet langer aan uw aandacht.

SPOORTRACÉ

Door verschil in de bodemopbouw onder het spoor ontstaan verschillen in verzakking. Dit zorgt voor knikpunten en hobbels. Met satellietdata kan zeer nauwkeurig in kaart worden gebracht hoeveel verschilzetting er is en waar deze optreedt. Zo kunnen er gericht maatregelen worden genomen. Dit wordt des te belangrijker nu er de komende jaren meer en zwaardere treinen over het Nederlandse spoornetwerk zullen gaan rijden.

CONTROLE OP DE AANNEMER

Vaak wordt werk aan het spoor uitbesteed via (langjarige) onderhoudscontracten. Met satellietdata kan op afstand worden gemeten, waardoor er onafhankelijk kan worden gecontroleerd of het werk goed is uitgevoerd.

DE VOORDELEN VAN SPOORBEHEER MET SENSAR

U beschikt over voorspellend onderhoud van het spoor. En daarmee over hogere veiligheid
en toegankelijkheid tegen lagere kosten.

U kunt lokale inspecties en metingen gerichter inzetten.

PRODUCTEN WAAR SPOOR IN ZIT

InfraScan – spoor

BrugScan